گلدونهـ

مینویسم تا اتفاق بیافتد

بعضی سوال ها رو نباید بپرسیم

یارحمان

وسط کلاس یهو بحث رفت سمت ازدواج تیچر

( همون معلم زبان منظورمه انگار به معلم زبان های آموزشگاه

نمیشه گفت معلم زبان باید گفت تیچر اینو گفت اونو گفت ، نه ؟ )

مرداد ماه عروسیش بود و 

آخرین جلسه کلاس بود

از اونجایی که یکی از بچه ها کلا یکم کنجکاو نسبت به بقیه

و البته روی این رو داره که بگه : تیچر عکس عروسی تون رو نشون میدید ؟

تیچر هم خب نشون داد

دست به دست عکس چرخید و

رسید به من یهو پرت شدم موقعه ای که خودم تو سالن آرایشگاه بودم :)

چقدر استرس داشتم و چقدر باورنکردنی بود !

همه همون سرکلاس گفتن تیچر عالی شدی ؛ اوووه تیچر خیلی زیبا شدی و ... 

بعد کلاس گفتن زیاد هم جالب نبود آرایشش O_o 

​​

همون نفر کنجکاو گفت کلا اون روز خیلی روز خوبیه و 

خاطراتش می مونه برای همیشه

آره ، راست هم میگفت برای منم اون روز دوست داشتنی بود

اما خب یکی از بچه ها گفت من اصلا موافق نیستم

مثلا دومیلیون پول آرایش بدم که چی ؟

یا چند میلیون پول تالار ؟

یا پول لباس عروس ؟

مخصوصا تو این اوضاع و احوال جامعه و این گرونی ؟!

تیچر گفت 

ببین ! اگه برای یکی اینکارا هیجان انگیز باشه لذت میبره و بیشترم خرج می کنه !

اما برای من و یا تو یا امثال ما که اینکار یکم بیهوده میدونیم

خب اصلا خوب نیست

پس هرکسی باید به دلش نگاه کنه ،

منم به زور خانواده مجبور شدم عروسی بگیرم .

اما یکی از بچه ها گفت در حد معمولش بد نیست

برای شما چطوریه ؟

و

خلاصه بحث رفت سمت اینکه اون خانوم کنجکاو گفت

بدترین لحظه ش اونجاست که دیگه مثلٍ قبل انگار نیست

خونه ی مامان و بابا !

و اونایی که متاهل بودن درک می کنن این جمله رو گمونم .

البته تیچر گفت من چهارسال از خونه دور بودم ، یکم این دلتنگی رو عادت دارم

اما من بدترین قسمتش رو این میدونم که وسایل هامو باید از خونه جمع می کردم

و وااای اگه  همزمان مامان یا بابا یهو می اومدن و می دیدن

میگفتن یعنی داری میری ؟ یعنی دیگه برای همیشه اینجا نیستی ؟

اون قسمت برای من جز تلخ ترینش بود !

و وقتی برمیگردی 

مثلا برای سرزدن یا یه روزایی خونه مامان و بابایی 

بازم حس ت انگار متفاوت تر از قبله !

من الآن بیست سالمه و متاهلم

زندگی متاهلی دنیای بزرگیه خیلی بزرگ هم قشنگی داره هم ناراحتی 

اما خنده و غم های گسترده تر :)

کلاس زبان الآن 31 ساله داریم و حتی 35 ساله ای که ازدواج نکرده

و

منی که ازدواج کردم

ایده آل هرکسی فرق داره و شرایط و ملاک ها متفاوته

وقتی افراد متفاوتی متوجه میشن من حلقه دستمه و  ...

یهو تعجب میکنن میگن عه ازدواج کردی ؟ زود نبود ؟

اوایلش جواب نمیدادم و با خنده رد میکردم اما الآن وقتی کسی میگه

میگم هرکسی اون فرد ایده آلش پیدا کنه و ببینه فرد مورد علاقه ش پیدا کرده انتخاب می کنه :)

و دیگه  اون طرف هیچ حرفی نمیزنه و

دقیقا میفهمه که مسائل شخصی بهش ربطی نداره !

مثلا خوبه من بهش بگم آخی توام حتما خواستگار نداشتی تا 35سالگی مجردی ؟!

یا بگم ووویی چقدر دیر ازدواج کردی ؟

هوم ؟!

اما من اصلا همچین حرفایی نمیزنم چون

  •  یک ممکنه طرف حرفم ناراحت بشه ، دلخور بشه ، غمگین بشه و فکر و خیال کنه و ...
  •  دو اصلا به من مربوط نیست و هرکسی خودش باید تصمیم بگیره یکی شاید تاآخر عمر میخواد مجرد بمونه    چون که دلایل خودش رو داره و ..             ( هرچند که در دین ما اسلام به ازدواج ترغیب کردن و  پیامبرمون محمد ص گفتن هرکسی ازدواج کنه نصف دینش رو کامل کرده و احادیث دیگه ) ...
  • سوم آدم نهایتا راهنمایی کنه نه اینکه یهو بزنه تو ذوق طرف !

و خلاصه اینکه دخالت کردن خوب نیست !

 

 

 

 

 

+یاعلی

 

 

۴ نظر
BooM BooM
۱۸ مرداد ۱۷:۰۰

بحث کشیده شده به سمت ازدواج؛

منم خودم رو متمایل می کنم رو به درب خروج😊

پاسخ :

نه نه متمایل به درب ورود باشین :) 
حالا در زمینه های دیگه نظرتونو بگید ، می خونیم 
آسمان :)
۱۸ مرداد ۲۰:۱۷

زندگی هرکس به خودش مربوطه نوع پوشش، نوع افکار، سن، مجردی و متاهلی، عقاید، و خیلی چیزای دیگها از همین مربوط بودن ها هستن! 

اما فکر کنم متاهلی هم واسه خودش فاز جالبی داشته باشه ها نه خخخخ

پاسخ :

نوع پوشش خب اگه تو خونه ش باشه آره به خودش مربوطه اما اگه به محیط عمومی اومد کاملا به بقیه هم مربوط میشه ، مثل اینکه جورابت خیلی بوی بدی بده و دستت بگیری و رد بشی و بقیه بگن آه خانوم جورابتو جمع کن ، بگی شما بو نکنید ! پس پوشش یه امر کاملا خصوصی نیست 
بنظرم مسائلی که عمومی میشه به بقیه هم ربط داره اما ازدواج هرکسی یا بچه دار شدنش یا ... 
اینا خیلی مسائل خصوصی و شخصی میشه :) 
آره ، فاز جالبیه اما ممکنه فاز تو فاز بشه یهو برق قطع و وصل بشه خخخخ 
آبان ...
۱۸ مرداد ۲۲:۰۱

یه ازدواج خوب می تونه جایگزین تمام نداشته ها باشه به نظرم 

کلا سعی می کنم در مورد وصعیت تاهل کسی چیزی نپرسم 

پاسخ :

آره ، یه ازدواج خوب میتونه اما امان از وقتی که ازدواج بد باشه و طرف مقابل از ازدواج زده بشه و ... 
خیلی خوبی آبان :) دقیقا یه دختر با فهم و شعوری دمت گرم 
آسمان :)
۱۹ مرداد ۱۲:۲۹

وقتی از نوع پوشش حرف میزنم منظورم چیزی که شما برداشت کردی نیست بگذریم ... نههمه ی مسائلی که عمومی فرض میشن واقعا به همه مربوط نیست چون اگه بیشتر حرفزده بشه یا نظری داده بشه یعنی دخالت و تجاوز به حریم.

خخخخ با برق گرفتگی موافقم دی:

 

 

پاسخ :

من اینجوری برداشت کردم :) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
یارحمان

من اینجا کاملاً خودمم :)

برایم دعا کن
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان