گلدونهـ

مینویسم تا اتفاق بیافتد

بانوی سرزمین من ایران

یارحمان 

گاهی وقتا باید بی خیال بشی تا رها بشی از آدما ! 

اما با هرچیزی نمیشه رها شد ، رها شدن هم سالم و ناسالم دارد  

اینکه تفاوت داشتی با آدم ها طبیعیه ، خیلی طبیعیه 

اینکه یه دختر سیگار بکشه ، یعنی روشنفکری ؟ یعنی خیلی بزرگ شده ؟ 

همین اتوبان همت من چند دفعه و تو یه روز ۴تا دختر تو ماشین های مختلف سیگار دستشونه 

و با اعتماد به نفس زیادی دستشُ بیرون آورده و دود رو به هوا میفرسته 

امروز هم باز یه دختر ماشین جلویی ژست گرفته بود مثلِ مردا و سیگار به دستش ! 

کی دخترامون اینقدر این مسئله براشون عادی شد ؟ 

کی خانواده ها بچه ها رو رها کردن تا اینقدر سیگار براش عادی بشه ؟ 

وقتی سیگار مردا کشیدن ، هی کشیدن و ... تا بعدها دیگه عادی شد !!! 

من حتی یه مرد سیگاری هم ببینم بهش چهره ی فرو رفته در فکرمو نشون میدم 

الآن دخترامون میکشن که بعدا عادی بشه ؟ 

نه ، دخترجون برای جامعه و فرهنگ ما اینا عادی نمیشه اونم برای دختران سرزمینم ! 

برای مادران فردای کشورم ، برای نقش مادری که بعد ها قرار است اگر البته قبول کنی 

دختر سرزمینم با سیگار و مواد مخدر نه بزرگ نمی شوی 

بلکه نشون میدی چقدر کوچک و ضعیفی و چقدر خودتو دستِ کم گرفته ای ! 

من هرموقعه هرکدام از شما رو ببینم یا سرم را از سر تاسف تکان می دهم 

و یا نزدیک میام و میگم دخترسرزمینِ من خودتو دستِ کم گرفته ای ، تو قوی تری ! 

به دین و اسلام کار ندارم اما 

مگه نمیگید بچه های کوروش هستید ؟ مگر نه اینکه میگید آریایی هستید ؟ 

پس این نشان کوروشیه توست ؟ این نماد تمدن و فرهنگ آریایی توست ؟ 

دختر سرزمینِ من این رفتار های غیرمتعارف ت اصلا هم نشان از اینکه مرد شدی ، نیست 

تو یک خانومی و باید خانومانه رفتار کنی تا جوهر وجودت را با اینکار نمایان کنی 

بخند و شاد باش اما مثلِ یک بانو نه مثلِ یک ارازل و اوباش ! 




+یآعلی 


۵ نظر
آبان ...
۲۳ تیر ۱۶:۱۷
به نظرم سیگار کشیدن ضربه به جسم ادم است اما مرد و زن نداره 
و از همه مهم تر فکر می کنم اون ادم حتما دلیلی داشته که سیگار به عنوان راهی برای ارامش انتخاب کرده 

پاسخ :

باجمله اولت کاملا موافقم 
و جمله دومت رو نمی تونم بپذیرم ، قطعا چیزی که ضرر داره آرامشش هم کاذبه 
فقط برای اینکه راه آسون رو انتخاب کنه سراغ سیگار اومده چرا که راه بهتر هم هست 
BooM BooM
۲۴ تیر ۱۳:۴۲
سیگار هیچ کلاسی نداره؛ پس سر صحبتم با کسایی که، در خیال با کلاس بودن سیگار میکشن نیست. گاهی اوقات پیش میاد که آدمی دوست داره خودش رو به نابودی بکشه حالا به خاطر چه چیزایی، اصلا مهم نیست اما بعدا متوجه میشه هیچی یا هیچ کس ارزش اون رو نداره و نداشته... سیگار کشیدن عیب نیست نشونه ترمز بریده بودن یه شخصه. در طول زندگیم یه پاکت سیگار خریدم و فقط یک نخ کشیدم. اون پاک سیگار همیشه توی کیفمه. دوسالی میشه که یدک میکشمش اما هربار که اون رو می بینم مسمم تر میشم تا دنیایی رو بهم بریزم. دنیای من جایی بهم ریخت، وقت معطل کردن نیست، دنیایی رو باید بهم ریخت!

پاسخ :

من که یک عیب میدونم سیگار کشیدن رو ! 
هرکسی ممکنه راهی برای آرامش پیدا کنه اما اون راه فقط سیگار نیست 
این جملات نمی تونه منو قانع کنه ، وقتی خدا هست و منبع آرامش مطلق ، رسیدن به نقطه ی پوچی برای منم بوده ، اما راه من سیگار نبود 
شما ازش برای مصمم شدن کمک گرفتید این خوبه و جالبه 
I'm Heeva
۲۸ تیر ۲۳:۲۹
شرایط و فشار روحی و جسمی ادما رو سوق میده 
و ادمی که نتونه دیگه تحمل کنه قطعا کشیده میشه به راهی برای اروم کردن خودش...
اگر سعی کنیم یه باری از شونه خیلی ها برداریم امار مصرف سیگار پایین میاد...

پاسخ :

آره ، موافقم راهی برای آرامش پیدا کردن خوبه 
اما هیوا بنظرت سیگار بهترین راهه ؟ یا فقط سیگار راهه ؟ 
آره ، منم موافقم باید کمک کنیم چرا که نه 
دخترای سرزمین من بعضی شون از سر شوق و ذوق سیگار میکشن دیدم که میگم ! 
BooM BooM
۲۹ تیر ۱۵:۱۳
گاهی شاید اعتقادی بهم بریزه... آدمه و هزار جور خطا!
از اون جایی که با افراد خیلی مختلفی سروکار دارم گاه سوالاتی می پرسن که از سستی ایمان میاد و خدا رو مقصر جلوه میدن. یادمه با شخصی صحبت که می کردم میگفت اگه قرار بود اینجوری بشه پس چرا خدا این مدلی تقدیر کرده بود؟! حالا بیا این شخص رو توجیه کن که از روی اختیار تو این بلا سرت اومده یا خواهد اومد.
الهی که کسی از خدا زده نشه... از این افراد توی این چند ساله زیاد دیدم.

پاسخ :

بله ، الهی که ازنظر اعتقادی بهم نریزه 
اینم میشه گفت :( 
I'm Heeva
۲۹ تیر ۲۲:۴۷
من هم کاملا مخالفم با سیگار . واقعا راه درستی نیست 
گاهی هم خوشی زیادی دل ادما رو میزنه میرن سمت سیگار 😂😂😂

پاسخ :

آره ، دیگه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
یارحمان

من اینجا کاملاً خودمم :)

برایم دعا کن
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان